پیشگیری از سرماخوردگی با بره موم


 

بره موم یکی از مواد کمتر شناخته شده در دنیا است که روز به روز به خواص و اثرات آن بر درمان بیماری ها پی می بریم. دانشمندان زیادی در حال بررسی و تحقیق روی خواص بره موم هستند. یکی از مهمترین خواص بره موم، اثرگذاری آن بر روی پیشگیری از برخی بیماری ها است. پیشگیری از سرماخوردگی نیز یکی از این بیماری هایی است که می تواند با بره موم محقق شود
بره موم به دلیل خواص درونی که دارد، می تواند به خوبی چلوی بروز بیماری های ویروسی را بگیرد. برای مثال تحقیقات گسترده ای بر روی اثرات احتمالی بره موم بر روی کرونا ویروس انجام شده است. همچنین اثرات آن بر روی ویروس سارس یا حتی آنفولانزا در هاله ای از ابهام است. در برخی کشورها در طب سنتی آن ها از بره موم برای پیشگیری و درمان چنین بیماری هایی استفاده می شود. سرماخوردکی نیز یکی از انواع بیماری هایی است که احتمالا بره موم می تواند به درمان آن کمک کند.
نکته ای که وجود دارد، اثرات بره موم بر روی پیشگیری است. شاید نتوانیم هنوز با دانشی که داریم اثرات بره موم بر روی درمان سرماخوردگی را بیان کنیم؛ اما در مطالعات بالینی، اثرگذاری بره موم برای پیشگیری از سرماخوردگی به وضوح مشخص شده است.

در این مطلب به صورت خلاصه به این نکته می پردازیم که چطور می توانیم از بره موم به صورت ماده ای پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز سرماخوردگی حرف بزنیم. این نکات حاوی مطالبی برای پیشگیری از کرونا نیز خواهد بود

چه نوع بره موم برای پیشگیری از سرماخوردگی مناسب است؟
شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که دقیقا چه نوع بره مومی می تواند برای سرماخوردگی مناسب باشد. برخی می گویند فقط بره موم برزیلی است که این ویژگی ها را دارد. آیا این موضوع واقعیت دارد و بره موم ایرانی نمی تواند خاصیتی برای پیشگیری یا درمان سرماخوردگی داشته باشد؟
حقیقت این است که بره موم به صورت عمومی یک آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک است. مواد درونی آن به گونه ای هستند که احتمالا اثرات خوبی بر روی پیشگیری از سرماخوردگی می گذارند. اما اینکه در مورد بره موم بریزیلی صحبت می شود، علت این است که بیشترین تحقیقات دنیا روی این نوع بره موم انجام شده است. همین موضوع باعث شده تا برخی فکر کنند که بره موم دیگر کشورها خاصیتی ندارد. اما تحقیقات نشان می دهد که این حرف درست نیست
آنچه باید توجه داشته باشید این است که بره موم از هر منطقه و کشوری که باشد، باید فراوری شود. بره موم خام نمی تواند اثرات کافی برای پیشگیری یا درمان سرماخوردگی یا دیگر بیماری ها داشته باشد. چراکه مولکول های بره موم سنگین است و قابلیت شکسته شدن در معده انسان را ندارد. پس مهم استفاده از بره موم فراوری شده است نه اینکه به مکان تولید آن توجه کنید.

روش مصرف و دوز مصرف بره موم برای پیشگیری از سرماخوردگی
اگر می خواهید از بره موم برای پیشگیری از سرماخوردگی استفاده کنید، باید آن را به ماده ای روتین در خوراکی های روزانه تبدیل کنید. این یعنی اگر از قرص بره موم، کپسول بره موم، عصاره بره موم یا حتی از عسل بره موم استفاده می کنید، سعی کنید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. برای پیشگیری از بروز بیماری سرماخوردگی بهترین راهکار توجه به مصرف منظم روزانه است.
شاید یکی از مهمترین ویژگی های بره موم این باشد که این ماده طبیعی عوارض جانبی زیادی در مصرف متعادل نداشته باشد. این یعنی مصرف روزانه 2 عدد کپسول بره موم یا قرص بره موم و همچنین مصرف یکی یا دو قاشق چایخوری عسل بره موم، هیچ ضرری در کوتاه مدت یا بلند مدت برای شما ندارد. در نتیجه استفاده روزانه از آن نه تنها باعث بروز مشکلی در بدن شما نمی شود، بلکه می تواند خواص بی نظیری را به شما منتقل کند.
اگر می خواهید از بره موم به عنوان یک ماده بی ضرر برای پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی کرونا استفاده کنید، سعی کنید هر روز، در بازه های زمانی مشخص از بره موم استفاده کنید. دقت کنید که نباید به هیچ وجه نظم و مداومت در مصرف قطع شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

چرا بره موم برای سرماخوردگی خوب است؟
علت اصلی این موضوع را می توان در ترکیبات بره موم جستجو کرد. کافی است نگاهی به ترکیبات موجود در بره موم و خواص عمومی آن بیاندازید. کاملا مشخص است که چرا بره موم می تواند به سرماخوردگی کمک کند. اینجا به دو مورد از مهمترین مواردی که باعث می شود بره موم برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی مناسب باشد، اشاره می کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن با بره موم
بره موم در درجه اول، یک تقویت کننده سیستم ایمنی است. وقتی سیستم ایمنی بدن تقویت شود، احتمال سرماخوردن هم کمتر می شود. این موضوع حتی برای پیشگیری از آنفولانزا و کرونا نیز صدق می کند. هرچه بتوانید سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنید، احتمال جلوگیری از بیماری یا غلبه بر بیماری افزایش پیدا می کند. بره موم این ویژگی را به خوبی انجام می دهد

خاصیت آنتی بیوتیک بره موم
بره موم خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروب دارد. این ماده طبیعی یک آنتی بیوتیک طبیعی است. حتی بسیاری از شرکت های داروسازی از این ماده به نوان انتی بویتیک طبیعی در ساخت دارو استفاده می کنند.اگر شما از یک آنتی بیوتیک شیمیایی به صورت منظم استفاده کنید، بدن شما در برابر آن مقاوم می شود. اما بره موم که آنتی بیوتیک طبیعی است، به هیچ وجه چنین حالتی را ندارد. در نتیجه می توان از آن به عنوان یک ماده پیشگیرانه استفاده کرد.
شاید یکی از دلایلی که از بره موم برای درمان سرطان، درمان کولیت و... استفاده می شود نیز همین خاصیت آنتی بیوتیکی آن باشد. البته که خواص بی نظیر دیگری از بره موم وجود دارد که باعث می شود برای درمان چنین بیماری هایی یک معجون تمام عیار باشد.

سرماخوردگی به خودی خود بد نیست! حتی ممکن است نیاز داشته باشید که سالانه یک بار سرما بخورید. اما در شرایط فعلی و با پرتنش شدن بیماری کرونا و جهش های جدید آن که شباهت زیادی با سرماخوردگی دارند، بهتر است تا جای ممکن به صورت طبیعی جلوی سرماخوردن را بگیریم. بره موم یک راهکار مطمئن و مناسب برای پیشگیری از سرماخوردگی است که دلایل آن را در این مطلب توضیح دادیم.